שיפור מיגון בשיטה חדשנית

ישראל היא מדינה במלחמה מתמדת. האויבים שלנו, מצפון ומדרום ובעצם גם ממזרח ואפילו ממדינות מרוחקות כמו תימן, משפרים בהתמדה את היכולות הצבאיות שלהם, וכיום כבר אין שום מקום בישראל שנמצא מחוץ לטווח טילים וסיכונים אחרים. אפילו אילת כבר ספגה פגיעות, בצפון האיום מוחשי ביותר וגם במרכז הארץ מתמודדים מזה כעשור עם ירי טילים. המסקנה המתבקשת היא שחובה להתמגן כדי לספק ביטחון למשפחה. הפתרון שנבחר הוא ממ"ד, אבל כידוע יש גם הרבה מאוד מקומות בלי מרחב מוגן דירתי וגם בלי יכולת להתקין כזה. מה עושים בכזה מצב? שיפור מיגון בשיטה חדשנית מספק מענה אפקטיבי להפליא.

במקום ממ"ד – חמ"ד

במציאות שבה שיפור מיגון הוא הכרח המציאות, אין פלא שהמוח היהודי מוצא פטנטים ומפתח שיטות חדשניות. אחת האפקטיביות ביותר היא חמ"ד, שמהווה תחליף טוב לממ"ד. המונח חמ"ד הוא ראשי תיבות של חדר ממוגן דירתי. הפתרון כולל 2 מרכיבים עיקריים: הראשון הוא התקנת דלת וחלון שעמידים בפני הדף. השני הוא ציפוי כל הקירות של החדר שנבחר להיות ממוגן עם פרופילי פלדה. כדי להעניק לפרופילים האלה יכולת מקסימלית לספוג את האנרגיות שמשתחררות בזמן פיצוץ, נבחר עבורם מבנה גאומטרי ייעודי למטרה זו. כמו כן הם כוללים טפט משוריין. עוד כדאי לדעת שהדלת נפתחת כלפי פנים ולא כלפי חוץ כמו בממ"ד.

רמת גימור גבוהה

המטרה של שיפור מיגון היא מן הסתם מקסימום מוגנות, אבל מאחר שמדובר במקביל בחדר לכל דבר, ניתנה תשומת לב גם לנושא הגימור. פרקט לבחירת הלקוחות מייצר מראה שובה לב לחדר, וכמו כן ניתן להעביר קווי תקשורת בקירות הממוגנים ללא שום בעיה. גם התקנת מזגן ושקעים בכל נקודה רצויה לא מוגבלת ע"י פתרון מיגון זה, כך שהתוצאה היא חדר מוגן, נוח ויפה.

התקנה מהירה, מחיר נמוך

יצירת חמ"ד היא פרויקט פשוט יחסית שמושלם תוך 7 עד 10 ימי עבודה בלבד. עוד יתרון של שיפור מיגון בדרך זו הוא בהיבט הכלכלי: בהשוואה לבניית ממ"ד, יצירת החמ"ד זולה בכ-40% (!) ובנוסף היא משביחה את ערך הדירה. הפתרון הזה ישים בכל חדר, לרבות חדר עם תקרת רביץ או חדר שאי אפשר למגן עם בטון. בהתאם תוכלו לבחור את החדר הנוח ביותר מבחינתכם כך שבמקרה חירום הגישה אליו תהיה מידית ותמזער את הפגיעה בשגרת החיים.

שיפור מיגון שנבחן ע"י פיקוד העורף

לכל אזרח ואזרחית בישראל אחריות רבה לדאוג לביטחונם. המדינה אמנם משקיעה משאבים רבים בצבא ובאמצעים כמו כיפת ברזל וחץ, אולם אין תחליף למקום מוגן בתוך הבית שלנו. הפתרון של שיפור המיגון עם מערכת חמ"ד נבחן ע"י פיקוד העורף, וגם לכם כדאי לשקול את היישום שלו כדי שלא תצטרכו לרוץ למקלט או להסתמך על שהות בחדר המדרגות.

Articles You Might Like

Share This Article

ניהול מוניטין

אנו מומחים בכל הנוגע לתדמית האינטרנטית ויכולים לעזור לך לבנות את "השם" שלך ברשת!

דילוג לתוכן