פירות חולי סוכרת – מותר ואסור!

סוכרת היא מצב בו הגוף אינו מייצר מספיק אינסולין או אינו יכול להשתמש בו כראוי. זה גורם לרמות גבוהות של סוכר בדם, מה שעלול להוביל לבעיות בריאות חמורות כמו מחלות לב ושבץ. סוכרת ידועה גם בשם "הרוצח השקט" מכיוון שאולי אין לך תסמינים כלשהם עד שהיא גרמה לנזק רציני לגופך.

סוכרת היא הפרעה מטבולית המשפיעה על יכולת הגוף להשתמש באינסולין. זה נגרם ממחסור באינסולין או מחוסר יכולת לייצר אותו. סוכרת היא מחלה שגורמת לגוף לא לייצר מספיק אינסולין, שהוא הורמון שעוזר להמיר סוכר לאנרגיה. ישנם שני סוגים של סוכרת: סוג 1 וסוג 2.

סוכרת מסוג 1 מתרחשת כאשר מערכת החיסון של הגוף הורסת תאי בטא בלבלב. סוג זה של סוכרת מתפתח בדרך כלל אצל ילדים ומבוגרים צעירים, אך יכול להופיע גם אצל מבוגרים. סוכרת מסוג 2 מתרחשת כאשר הגוף אינו מייצר מספיק אינסולין או אינו מגיב אליו. זהו הסוג הנפוץ ביותר של סוכרת בקרב מבוגרים, והוא יכול להופיע גם בילדים ומבוגרים צעירים.

סוכרת מסוג 2 נגרמת על ידי שילוב של גורמים, כולל השמנת יתר ולחץ דם גבוה, המשפיעים על מידת השימוש בגוף באינסולין. זה בדרך כלל מתפתח בהדרגה לאורך זמן וניתן לשלוט בו על ידי שינויים באורח החיים כמו דיאטה ופעילות גופנית. . ניתן לטפל בסוכרת מסוג 2 על ידי שינוי אורח החיים.

סוכרת היא מחלה המשפיעה על האופן שבו הגוף שלך משתמש, מייצר ומווסת אינסולין. ניתן לטפל בה באמצעות הרגלי אכילה ופעילות גופנית בריאים, אך לפעמים זה מצריך תרופות או ניתוח.

פירות סוכרתיים:

-בננה: הבננה היא הפרי שעלול לגרום להכי הרבה בעיות לחולי סוכרת מכיוון שהיא מכילה כמויות גבוהות של עמילן וסוכר. אם אתה חולה סוכרת, עליך להימנע מבננות מכיוון שהן עלולות לגרום לעלייה ברמות הגלוקוז בדם.

-אבטיח: באבטיח יש הרבה מים מה שאומר שאין בו פחמימות או סוכרים שעלולים לגרום לעליות ברמות הגלוקוז בדם. עם זאת, אם אתה חולה סוכרת

יש אופציה של הזמנת מגשי פירות עד הבית, מגש פירות שמותאם לחולי סוכרת. אם אתם מכירים חולי סכרת תשלחו להם מגש פירות בתל אביב, הרצליה, כפר סבא, גבעתיים, חולון, בת ים או לשאר ערי המרכז ותשמחו אותם בענק!

אילו פירות מותר/אסור לאכול אם יש לי סוכרת?

סוכרת היא מצב המשפיע על יכולת הגוף לווסת את רמת הסוכר בדם. זה יכול להיגרם על ידי גנטיקה, תזונה ובחירות אורח חיים. סוכרת היא הגורם המוביל לעיוורון, אי ספיקת כליות, מחלות לב ושבץ במבוגרים.

אבל אם יש לך סוכרת אתה צריך לדעת אילו פירות בטוחים לאכול אם יש לך סוכרת.

פירות סוכרתיים הם פירות דלים בסוכר ופחמימות. הם עוזרים לשלוט ברמות הסוכר בדם ולשפר את בריאותם של חולי סוכרת.

חלק מהפירות שאסור לאכול על ידי חולי סוכרת כוללים מיץ תפוחים (עשיר בחומצה אצטית), משמש (עשיר בגליקוזידים ציאנוגניים), פטל שחור (עשיר בציאניד), פירות כמו מלונים, פירות יער, פירות הדר, ענבים מותר לאכול סוכרת אם אתה חולה סוכרת או טרום סוכרת מכיוון שהם אינם גורמים לעלייה ברמות הסוכר בדם או לסיבוכים אחרים הקשורים לסוכרת.

בעבר, פירות בעלי רמות סוכר גבוהות לא הורשו לאכול על ידי חולי סוכרת. עם זאת, בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים משנים את דעתם בנושא זה וכעת מרשים לעצמם לאכול פירות עם רמות סוכר גבוהות יותר.

פירות עשויים לסייע בהורדת הסיכון לסוכרת במובנים מסוימים. הם גם עוזרים לווסת את רמות הסוכר בדם וכן מספקים חומרים מזינים חשובים אחרים לחולי סוכרת כמו ויטמין C ואשלגן.

פירות שאסור לאכול סוכרת:

– תפוחים

– משמשים

– בננות

– תות עץ

– אוכמניות

-מלון

– דובדבנים

– חמוציות

– דומדמניות/צימוקים (שחור)

– תמרים (מיובשים)

-פירות טרופיים כגון מנגו, פפאיה, פסיפלורה וגויאבה

-אבוקדואים

לסיכום: מותר לאכול חלק מהפירות, אך הרבה פירות לא מומלצים ואף מסוכנים לסוכרתיים!

*הכתוב הוא בגדר המלצה ואינו ייעוץ רפואי. יש להיוועץ ברופא מוסמך.

===

הנחה מיוחדת לקוראי הכתבה – 10% הנחה ברכישה באתר

למימוש הקופון הקלידו ״10הנחה״ בעגלת הקניות באתר הבית שלנו לרכישת מגשי פירות (על מגשי פירות יהיה הקישור ה2)

Articles You Might Like

Share This Article

ניהול מוניטין

אנו מומחים בכל הנוגע לתדמית האינטרנטית ויכולים לעזור לך לבנות את "השם" שלך ברשת!

דילוג לתוכן